vrijdag 27 mei 2022

Er is toekomst, nog wel

Help mijn man is blogger! Zo zal het gaan wanneer we echt tot het inzicht komen dat we klussers hard nodig hebben. Nu nog denken we dat kinderen manager moeten worden en literatuur moeten lezen. Wij zijn geen manager geworden en we lezen ook niet zo makkelijk meer literatuur. Maar er moet toekomst zijn. Daarom hebben we kinderen en die kinderen moeten manager worden en literatuur lezen. De klussers vermaken ons nog op tv, in de reclame zien we nog dat we het gewoon zelf kunnen, al wordt het dan wat scheef.

Nel mezzo del cammin di nostra vita... Eerst dachten we nog dat de verbouwing van de badkamer drie weken zou duren, nu blijkt het vier weken. Met man en macht wordt gewerkt, ook op feestdagen. In de gestuukte ruimte staat een kacheltje om de boel te drogen. De plot is Dante. Eerst de hel van het gehak, dan het vagevuur van het gesmeer, ten slotte de hemel der tegels met de spiegel waar we ons van aangezicht tot aangezicht zullen zien.

De geestelijke weg begint altijd bij de vloer. We laten de tegeltjes liggen van onze voorgangers, de nieuwe komen erbovenop. Er wordt spul over gesmeerd dat door de zijkant naar de keuken druipt. De klussers doen meer dan construeren en pech hebben met boren in beton, ze herstellen ook de bijkomende schade. Ze communiceren en houden rekening met het kinderslaapje van de buren. Ik vertel wat ze doen, nee niet als manager en ook niet in literatuur. Ik schrijf dit blogje in drie episoden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Licht verzet

Ik houd niet van bevelen. Zo te zien houd ik meer van een bekentenis. De vraag is of ik een goede titel had gekozen met bladder dit. Nu sta ...