zaterdag 9 april 2022

You'll never walk alone

Lekker gelopen, toch drie seconden langzamer. Waarheid is niet de correspondentie tussen ding en wat erover wordt gezegd. Omgekeerd is divergentie een teken dat waarheid speelt. De speling in waarheid blijft zeker ook een gegeven, maar je moet niet het kind wegkiepen. Neem je een loopje met de waarheid, dan komt zij misschien niet meer terug.

Oei, ik hoor de dreiging in mijn woorden en ha, dat zal de waarheid zijn die terugkomt. De kunst is het om tijdens het lopen niet op mijn stopwatch te kijken. Er is dus ook vertrouwen in het spel, wat erop neerkomt dat ik de tijd pas zie wanneer ik er niets meer aan kan doen. Het vertrouwen loopt zo lang als de tijd buitenspel is gezet, het is dan nog steeds of dan juist vertrouwen in de tijd. Ook daar is divergentie, maar dat hoeft niet erg te zijn, denk aan de lopende harmonie.

Lopers worden weggeschoten en zijn samen met hun divergente waarheid. Maak je geen zorgen, zolang je loopt loop je en de waarheid zorgt voor zichzelf. Het enige wat je kan gebeuren is dat je stopt en dat is jouw waarheid. Ze buigt zich over jou maar jij was haar de hele tijd al voor. Je stopwatch hield je in je mouw. Je rent naar je waarheid toe, maar was het startschot niet al jouw waarheid? Zolang je rent ben jij die divergentie van de waarheid en dat is de waarheid waarnaar we op zoek waren.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Licht verzet

Ik houd niet van bevelen. Zo te zien houd ik meer van een bekentenis. De vraag is of ik een goede titel had gekozen met bladder dit. Nu sta ...