zaterdag 30 april 2022

Mijn advies

Het geluk kun je oprekken. Anders zou je de formule hoe gaat het met je ja prima niet meer kunnen gebruiken. De formule kan ons gelukkig maken. Er moet dus zoiets als magie bestaan. Zo bereik je altijd je doel, de weg is het doel. En je kunt altijd beginnen, het is een proces. Dus ben je al begonnen voor je er erg in hebt. Geluk kun je ook uitsmeren, kleine beetjes over kleine dingetjes. Het is echt iets om een dag mee te beginnen en te eindigen. Vooral als zoals nu de zon ook nog schijnt.

Het is maar hoe je kijkt. Als je geluk hebt werkt het. Hou vol mensen, het kan altijd nog aanslaan. Wat heb je ook anders. Wat heb je te verliezen. Zet die schakel even om, hoeft maar een beetje. Ik praat je er wel uit. Kijk naar mij, mij is het ook gelukt. Gedeelde smart is halve smart, dan heb je al een begin. Realiseer je dat je met velen bent, heel velen. We zeggen allemaal deze dingen, je bent niet alleen. We hoeven ook niet alles te weten. Houd het zo klein dat het werkt. Voor jou als voor ons.

Gebruik je privilege. Je bent gelukkig, niet iedereen is dat. Kijk naar mij, ik spreek je toch ook toe. Niet dat je moet, zie het als een mogelijkheid. Door tegen de anderen te zeggen dat zij gelukkig zijn word jij het ook. Spreek hen toe, ze zijn met velen, heel velen. Het zal je goed doen te merken dat anderen zo verlangen. Ze hebben niets, is ook niet nodig. Ze zijn al gelukkig, jij hoeft maar te zegenen. Je hoeft ook niet alles te weten. Geluk is niet iets wat je hebt. Als je het hebt, geef het weg. Niets hebben, dat is wat er is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Licht verzet

Ik houd niet van bevelen. Zo te zien houd ik meer van een bekentenis. De vraag is of ik een goede titel had gekozen met bladder dit. Nu sta ...