vrijdag 11 maart 2022

Heen en weer

De munitie wordt altijd aangeleverd. Daarom hoef ik zo weinig te doen. Hier wordt iets gezegd, daar. Logistiek kan wel haperen maar herneemt daarna zijn gang. Als je ergens bent komt er alleen aan wat er aankomt, maar dat komt dus wel aan. Daarom faalt logistiek nooit echt. De kogel zal aankomen al duurt het een tijd. Ook die tijd kan ik goed gebruiken, er was nog munitie.

De tussentijd wordt volop benut door de onderhandelaar. Net als bij Thomas Rosenboom reist hij op onze pont mee en lezen we het papier dat hij verloren had. We passen alle raadgevingen toe op onze taken teneinde onszelf te verbeteren en dit weer te gebruiken om de onderhandelaar te instrueren. Daarbij hoort zeker de kunst om altijd hoger te mikken en om op het eind even in te houden. Dank, Thomas!

De onderhandelaar is ook maar een naam. Hij zegt niet veel en als je navraag doet bij de opdrachtgever ontkent die hardnekkig. Daarom staat de onderhandelaar in en niet in de logistiek. Hij staat erin omdat we zo niet meer weten wat heen is en wat weer, en daarom ook niet erin. De veerman begrijpt dat volop. In wezen is er geen doel (drs P), hier heet daar daar en daar heet daar hier. Bericht wordt dat de onderhandelaar niets toezegt en terug moet voor ruggespraak. Kijk, zo is er toch voortdurend beweging.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Licht verzet

Ik houd niet van bevelen. Zo te zien houd ik meer van een bekentenis. De vraag is of ik een goede titel had gekozen met bladder dit. Nu sta ...