dinsdag 8 maart 2022

De dag die er was

Gisteren is een onbeschreven blad, zou je voorheen zeggen. Nu is het een datum die in mijn serie niet verschijnt. De dag moet er wel zijn geweest en ik was erbij. Wat dit betekent voor mijn format, het format van bladder dit, moeten we nog overdenken. Is dit een rooster, dan had ik een roostervrije dag. Het is meer een gevalletje van experiment, vermoed ik. Nu blijkt dat het format anders is dan ik kennelijk had gedacht.

Het is onzeker of de dag staat wanneer we hem niet markeren. Moeten we deze niet-markering opvatten als een speciaal soort markering? Dan zouden we kunnen zeggen: de dag is in zwijgen verzonken en mijn niet-blog blijkt uiterst adequaat. Kan ook zijn dat de dag niet is gemarkeerd, zelfs niet door een niet-markering. De dag kon eindelijk ademhalen, hij werd niet vastgepind met blogdwang.

Nu moet ik nog iets toevoegen aan deze overdenking van gisteren. Er is immers weer een dag, en die verdient evengoed of evenmin aandacht. Kan zijn dat mijn overdenking een manoeuvre was om je aandacht van twee dagen af te leiden. Denken we door over deze mogelijkheid, dan zegt dat misschien iets over al mijn blogs in deze serie. Het biedt me afleiding, afleiding van de vraag wat ik met deze dag moet, en wat deze dag met mij moet. En morgen is er weer een dag.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Licht verzet

Ik houd niet van bevelen. Zo te zien houd ik meer van een bekentenis. De vraag is of ik een goede titel had gekozen met bladder dit. Nu sta ...